بحث برائت ، جلسه 18
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
بررسی تقسیم مرحوم شیخ در مورد شکّ در تکلیف
دروس بیع - شرايط عوضين ، جلسه 107
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
ادامه کلام محقق خویی
تبیین دیدگاه محقق خویی
اشکال بر کلام محقق خویی
ارزیابی دیدگاهها
دیدگاه برگزیده
تعادل و تراجيح ، جلسه 2
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
معنای لغوی تعارض
معانی سه گانه تعارض
تعریف اصطلاحی تعارض
کلام مرحوم شیخ انصاری و اختلاف آن با مشهور
کلام مرحوم آخوند
کلام مرحوم اصفهانی
مؤیدات کلام مرحوم آخوند
اوامر ، جلسه 6
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
خلطي در کلمات اصوليين
نظريه مرحوم آخوند(ره) در اين باره
نظريه محقق عراقي(ره): اشتراک معنوي بين وجوب و استحباب
دليل اول محقق عراقي(ره) بر اين نظريه
استصحاب ، جلسه 45
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
ملاحظه فرمودید که مرحوم آخوند خراسانی قدس سره با نظریه شیخ مخالفت کردند و نظر مرحوم آخوند این است که استصحاب مطلقا حجّیت دارد، هم در شک در مقتضی و هم در شک در رافع.
دروس بیع - بيع فضولي ، جلسه 6
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
خلاصه بحث جلسه قبل، قاعده کلیه از کلام شیخ و ایروانی، پیشنهاد تحقیقی، خلاصه اشکالات به مرحوم شیخ و ایروانی،...
بیع فضولی ، جلسه 57
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
توضيح شيخ(ره) بر فرمايش فخر المحققين(ره)
احتمال صحت بنا بر ناقليت
نقد و بررسي شيخ(ره) بر اين احتمال
اشکال استاد محترم بر اين اشکال
اشکال شيخ(ره) بر بطلان بنا بر ناقليت
احکام رد
بيان يک تنافي
سه احتمال در افعال غير مخرج از ملک
جهاد ابتدایی ، جلسه 14
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
بررسی نمونهای از وقوع نسخ در طائفهی اول آیات جهاد
الف. بررسی نظریه قید بودن فراز الذین یقاتلونکم
تبیین و توضیح راه حل
ب. بررسی نظریه تدریجی بودن نزول آیات جهاد
مناقشه بر نظریهی علامه طباطبایی(ره) از منظر مختار
نتیجهگیری نهایی از آیات طائفه اول
حجيّت خبر واحد ، جلسه 88
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
تحقیق در مطلب (پیرامون حجیّت اخبار آحاد در تفسیر قرآن( و وجود روایات تفسیریّه دلیل حجیّت اخبار آحاد در تفسیر قرآن