اعتلاء مسلمانان يک سنت الهی است نه يک امر تشريفاتی

۱۳ بهمن ۱۳۹۷

۲۲:۱۰

۹۱۸

خلاصه خبر :
بيانات حضرت آيت الله فاضل لنکرانی(دامت برکاته) در ديدار رئيس محترم سازمان فضايی وزارت فناوری و ارتباطات
آخرین رویداد ها

بسم الله الرحمن الرحيم

فرا رسيدن دهه مبارکه فجر را تبريک عرض مي‌کنم.
خداوند بزرگ را شاکر هستيم که اين انقلاب را به دوران بلوغ خود رسانده و ما اينک شاهد چهلمين سال انقلاب هستيم.

اميدوارم در اين ايّام کارهاي اساسي و قدم‌هاي بزرگي که در اين چهل سال برداشته شده براي مردم بيان شود تا همه بدانند در اين چهار دهه در اين کشور چقدر فعاليت‌ شده است.
انصافش اين است که به برکت انقلاب، کشور ايران به استقلال رسيد.

جنابعالي فرموديد راجع به همين قضيه ماهواره چقدر دشمنان ايران مانع‌ تراشي کرده‌اند. اين مطلبي است که بايد براي بسياري از مردم ما هم به خوبي روشن شود که تلاش بلوک غرب نه فقط در سيتز با اين انقلاب است بلکه آنها ايران را به عنوان کشوري جهان سومي دانسته و معتقد بودند بايد اينها را همچنان ضعيف در سطح بسيار نازل علمي، اقتصادي، فکري قرار بدهيم. در حقيقت مي‌خواستند جهان سوم را رعيت خودشان قرار بدهند.

الحمدلله به برکت انقلاب و استقلال کشور، از چنگال اين شرور نجات پيدا کرده و استعدادهاي درخشان ايراني از مراکز علمي و دانشگاهي ما برخاسته‌اند. امروز انسان چقدر به وجد مي‌آيد وقتي مي‌بيند به جايي رسيده‌ايم که اين کشور موشک‌هاي نقطه‌زن توليد کرده و با قدرت‌هاي بزرگ دنيا برابري نموده و حتي از آنها هم جلو مي‌زند ما اين توفيقات چشمگير را تبريک گفته و از کليه عزيزاني که از دهه اول انقلاب به فکر اين دانش‌هاي فني، دارويي، هسته‌اي، موشکي و قسمت‌هاي مختلف ديگر بودند تقدير مي‌کنيم که اين دانش را در کشور توسعه دادند و مراکزي را پايه‌گذاري کردند که اينک آرام آرام آثارش را ملاحظه مي‌کنيم.

همين که فرموديد دين هم نسبت به اين مسئله تکيه فراوان دارد، قرآن مي‌فرمايد «فلا تهنوا و لا تحزنوا و انتم الاعلون»، در مورد اين «انتم الاعلون» همه ملت ايران و مسئولين محترم بايد توجه داشته باشيم بناي اسلام و سنت الهي بر اعتلاي مسلمين بر غير مسلمانان است.

البته در کنار اين خدا فرموده سعي و تلاش کنيد و زحمت بکشيد و به خودتان سستي راه ندهيد. بنابراين ما بايد باورهاي خود را قوي کنيم، همان‌گونه که فرموديد تاريخچه و ريشه بسياري از نظريه‌هاي درجه اول غربي‌ها در دانش و تمدن ايران بوده، ولي غربي‌ها اين را ترجمه کرده و به نام خودشان ثبت کرده‌اند.

ريشه اين فکر غربي در مراکزي است که بخاطر حفظ منافع مادّي يا سلطه اقتصادي و سياسي‌شان نمي‌خواهند کشورهاي به قول خودشان جهان سوم رشد داشته باشند، در حالي که در اسلام زکات علم نشر آن است و به ما دستور مي‌دهد اگر دانشي داريد بقيه بشر را هم از آن بهره‌مند سازيد. تاريخ هم شهادت مي‌دهد مسلمانان دانش خود را در اختيار ديگران، حتي کفار هم قرار داده‌اند، ولي آنها درست نقطه مقابل عمل مي‌کنند.

در هر صورت اعتلاء مسلمانان يک سنت الهي است نه يک امر تشريفاتي و معنايش آن است که مسلمانان به برکت اسلام مي‌توانند علوّ بر همه بشريت پيدا کنند، اين چنين نيست که کسي بگويد چون اسم مسلماني روي ما آمده پس «أعلون» هستيم. نه، اسلام حقيقتي دارد که انسان را آنچنان متحول مي‌کند که درهاي دانش را به روي او باز مي‌کند، همان‌طور که در روايات ظهور حضرت حجت(عج) آمده خداوند تا آن زمان از 28 حرف علم دو حرف را در اختيار بشر قرار داده و در آن زمان 26 حرف ديگر  هم قرار داده مي‌شود که اين به برکت حکومت حقه‌ي حضرت حجت(عليه السلام) است که عقول مردم تکامل پيدا مي‌کند. انقلاب ما هم ان شاء الله در آينده به آن حرکت عظيم جهاني منتهي خواهد شد و اين باور و اعتقاد ما است نه يک امر خيالي!

بايد دانشگاهيان، حوزويان، اصحاب علم و مسئولين ما همان‌طور که امام راحل و رهبري معظم انقلاب مکرر فرموده‌اند همه باور کنيم که مي‌توانيم، باور کنيم اگر در همه اين صحنه‌ها به‌خوبي حضور يابيم به نتايج خيلي بالايي مي‌رسيم. الحمدلله آثار و علائمش هم در اين چهل سالگي انقلاب ظاهر شده است.

بايد دعا کنيم که اين انقلاب محفوظ بماند، استقلال آن حفظ شود و مسئولين ما با جدّيت بيشتر تلاش کنند و از اختلاف بپرهيزند. خداوند وعده داده است در صورت وجود وحدت کلمه نصرتش را شامل حال مسلمانان خواهد نمود.

هر جا انسان با نيت خالص و قلب پاک به ميدان بيايد، دنبال منافع مادّي و رسيدن به قدرت ظاهري نباشد و از قدرت خود عليه ديگران استفاده نکند. خداي تبارک و تعالي وعده داده است که او را کمک مي‌کند، هر جا هم اختلاف باشد بدون هيچ ترديد اين اختلاف مانع از لطف خداست.

به استدلالي که امام مي‌فرمودند در هر اختلافي رد پايي از شيطان وجود دارد. بايد مسئولين با کنار گذاشتن اختلافات با هم همکاري کنند و به تقويت باورهاي ديني خود بپردازند ما هم وظيفه داريم علاوه بر خود، باورهاي ديني مردم را هم تقويت کنيم چون اين انقلاب بر اساس باورهاي ديني برپا شده. اميدواريم که إن شاء الله به نتايج خيلي بهتری برسيم.

پيشنهاد مي‌کنم مرکزي در حوزه علميه قم براي ارتباط با مجموعه دانشمندان هوا ـ فضا در قسمت‌هاي مختلف ايجاد کنيد. فکر نمي‌کنم اين ارتباط منحصر به نجوم و هيئت باشد.
شايد در خيلي از ابعاد ديگر هم بتوان از حوزه استفاده کرد.

والسلام عليکم و رحمة الله و برکاته


برچسب ها :

سازمان فضايي وزارت فناوري و ارتباطات موشک نقطه زن ماهواره دانش فضايي رئيس سازمان فضايي وزارت فناوري و ارتباطات