مقصر اصلی کشتار شیعیان قندوز، آمریکا است

۱۸ مهر ۱۴۰۰

۱۴:۲۷

۶۲۳

خلاصه خبر :
بیانات آیت الله فاضل لنکرانی در محکومیت کشتار فجیع مسجد جامع سیدآباد قندوز افغانستان
آخرین رویداد ها

بسم الله الرحمن الرحيم

قبل از شروع بحث لازم است تأسف شدید خود را نسبت به این کشتار فجیعی که در مسجد جامع سیدآباد قندوز در افغانستان واقع شد و شیعیان زیادی به شهادت رسیده و عده زیادی هم مجروح شدند، اظهار نموده و همدردی عمیق با شیعیان افغانستان داشته باشیم و ما هم خود را در این مصیبت شریک بدانیم چرا که این مصیبتی بر عالم اسلام است، نه فقط افغانستان.

گروه جعلی داعش که توسط آمریکا و اسرائیل به وجود آمده با صراحت، مسئولیت این کار را به عهده گرفتند.

سیاستمداران قبلی آمریکا تصریح کردند که داعش را ما به وجود آوردیم و الآن هم امکاناتی که داعش در نقاط مختلف دنيا در اختيار دارد از جمله در افغانستان، امکاناتی است که توسط همین آمریکا و اسرائیل تأمين می‌شود.

بنابراین انگشت اشاره اصلی اين جنايت، متوجه خود آمریکاست، گرچه دولتی که الآن با زور و غلبه در رأس کار آمده و ما نمی‌دانیم این بر کدام مبنای عقلی و شرعی است ولی به حسب ظاهر الآن آنجا قدرت پیدا کرده، اين دولت خود خوانده هم مسئول است، اما مسئولیت اصلی با خود آمریکاست. یعنی اگر کسی فکر کند قضیه دیگری در کار است این اشتباه است.

داعش را به وجود آوردند برای اینکه اسلام را از بین ببرند نه فقط شیعه را. ملاحظه کردید که وقتی داعش وارد عراق شد چه تعداد زیادی از زنان و افرادی که در مذاهب دیگر بودند را مورد تعرض قرار داد و به قتل رساند، به دروغ خود را مدعی اسلام قرار داده‌اند اما به نام اسلام مرتکب جنايت و کودک کشی مي‌شوند.

شما چه مسلمانی هستید که عده‌ای مسلمان در حال نماز را، آن هم در خانه خدا به قتل می‌رسانید این با کدام منطق سازگاری دارد؟

گروه تروريستي داعش را به وجود آوردند برای اینکه اسلام را در دنیا خیلی مشوه و خطرناک جلوه دهند، هدف اصلی آنها تسلط بر عراق و سوریه نبود، بلکه هدف اصلی‌شان مقابله با انقلاب اسلامی ایران بود. الآن هم در قضایای افغانستان همین هدف اصلی دنبال می‌شود.

در هر حال این کشتار فجیع را محکوم می‌کنیم. علاوه بر آن در اين ايام خانه‌های عده زیادی از شیعیان افغانستان را خراب کرده و صاحبان آن را از خانه‌هایشان بیرون کردند اين جنايت هم باید محکوم شود، هر مسلماني چه شیعه و چه غیر شیعه نمی‌تواند نسبت به این حوادث خلاف اسلام بی‌تفاوت باشد. شنیدید خانه عده زیادی از شیعیان منطقه دایکندی و جاهای دیگر افغانستان را به زور خراب کرده و از آنجا بیرون‌شان کردند، این حکومت امروز افغانستان بر اساس چه منطقی این کار را می‌کند؟ کجایش اسلامی است؟ آیا اسلام فقط همین است که بگویند زن‌ها نباید در صدا و سیما و در ادارات و فعاليت‌هاي عمومی حضور يابند. سر همین با هم بحث می‌کنند اما مسلمانی را که در خانه‌ی خودش نشسته، از خانه‌اش بیرون می‌کنید و خانه خرابش می‌کنید تا آن منطقه را خودتان تصاحب کنید، این بر اساس کدام منطق است؟

امروز شیعیان افغانستان باید مورد حمایت همه شیعیان و مسلمانان دنیا قرار بگیرند. مردم مظلوم افغانستان بدانند حوزه علمیه، مراجع بزرگوار و رهبری معظم ما هیچ وقت از آنها غافل نیستند و با تدبیر مسائل را دنبال می‌کنند اما همه ما نسبت به این گونه اعمال فجیع اعتراض شدید خود را اعلام می‌کنیم.

مجامع بین المللی باید به میدان بیایند، با اين جنايتکاران برخورد کنند. باید عاملین این کشتار و همچنین عاملین آن آوارگي مردم بي‌پناه را دستگير و مجازات کنند.

چطور مجامع بین المللی براي آزادي یک کسی که در ایران فقط زندانی می‌شود آن هم به صدها دلیل، آن همه سر و صدا در رسانه‌های دنیا به پا می‌کنند، اما اين جنايتکاران هزاران نفر را آواره کردند ولي اینها هیچ حرفی نزدند، صد نفر در یک روز کشته شدند، تازه رئیس سازمان ملل یک حرفی زده! چرا مراکز بین المللی مدعي دفاع از حقوق بشر، اتحادیه اروپا، کنگره آمریکا، سکوت می‌کنند؟!

در هر صورت وظیفه اولی ما و هر طلبه و هر مسلمان و شیعه اين است که انزجار شدید خود را از این جنايات اعلام کند. امیدواریم حسب وعده‌هاي داده شده یک دولت فراگیر که همه مذاهب در آن نقش داشته باشند در افغانستان بر سر کار آيد، دولتی که با زور به وجود آید نه عقل و نه دین آن را قبول نمی‌کند، دولت باید با انتخاب مردم و همه گروهها سر کار آید و الا حکومت با زور را هیچ وقت اسلام صحيح نمی‌داند.

ان شاء الله با روی کار آمدن یک دولت فراگیر، مشکلات مردم افغانستان در چند دهه گذشته هر چه زودتر حل شود.

 

برچسب ها :

داعش فاضل لنکرانی جنایات آمریکا کشتار فجیع مسجد جامع سیدآباد قندوز افغانستان مسجد جامع سیدآباد قندوز افغانستان قندوز افغانستان محکومیت کشتار فجیع مسجد جامع سیدآباد قندوز افغانستان داعش آمریکایی