ابراز انزجار حضرت آیت الله فاضل لنکرانی از هتک حرمت نشریه فرانسوی به مقدّسات دينی

۱۷ دی ۱۴۰۱

۱۲:۴۲

۸۶۸

خلاصه خبر :
اینقدر فضاحت شما زیاد است كه مي‌خواهيد برای همجنس‌بازان به عنوان انسان احترام و کرامت قائل شوید اما مقدسات ميليون‌ها انسان شیعه را مورد هتک قرار می‌دهید
آخرین رویداد ها

بسم الله الرحمن الرحیم

متأسفانه یکی از نشریات فرانسوی که سابقه‌اي سخيف و يد طولايي در اهانت‌ به پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) و مقدسات اسلام و بزرگان دين دارد به بهانه اینکه مردم و نشریات ما آزادند، زشت‌ترین اعمال را در قالب کاریکاتور نسبت به بزرگان دين، رهبری، مراجع و مقدسات ما مرتكب شده‌ است.

به گردانندگان این نشریه که چنین عمل بسیار زشت و قبیحي را انجام داده و سابقه ننگینش در این امور زیاد است می‌گوئیم با شما كه به ملاک دینی نمي‌توان صحبت کرد، چون دین را قبول ندارید، در همه اديان، اهانت به مقدسات ادیان ديگر تقبیح شده، عقل هم همین را می‌گوید. اما آیا شما ملاک عقل و انسانیت را هم انکار می‌کنید؟

شما که اینقدر ادعای روشنفکری‌ و ادعای تمدن‌تان گوش فلك را پر کرده، به این سؤال ما پاسخ بدهید که بر چه اساسی می‌خواهید با سایر ادیان و ملت‌ها ارتباط داشته باشید؟

وقتی شما به پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) كه بيش از دو ميليارد مسلمان پيرو اوست اهانت می‌کنید آیا عقل این نحوه رفتار را می‌پسندد؟ آیا انسانیت این را می‌پسندد؟ ‌شما بر چه اساسی این کار را می‌کنید؟ برای ما بیان کنید که بر چه اساسی می‌خواهید با مسلمانان ارتباط داشته باشید؟

اگر می‌خواهید بگوئید که ما عقل و دین و انسانیت را کنار می‌گذاریم، پس رسماً اعلام کنید كه از دایره‌ی عقل، دین و انسانیت خارج هستيد. آن‌گاه غلط می‌کنید از حقوق بشر حرف می‌زنید، غلط می‌کنید از ارتباط بین کشورها و مردم حرف می‌زنید؟ غلط می‌کنید كه مدعي احترام برای انسان باشيد؟

اینقدر فضاحت شما زیاد است كه مي‌خواهيد برای همجنس‌بازان به عنوان انسان احترام و کرامت قائل شوید اما مقدسات ميليون‌ها انسان شیعه را مورد هتک قرار می‌دهید و اسم خود را هم انسان مي‌گذاريد؟ خودتان را از این عنوان خارج کنید، كه خارج هستيد. بر شما نمی‌شود اسم ا‌نسان گذاشت، ادعای حقوق انسان و حقوق بشر نکنید، ادعای تمدن نکنید که حیوانات از این ادعاهای شما خجالت می‌کشند!

شما بر چه اساسی می‌خواهید در دنیا زندگی کنید؟ بالاخره زندگي شما در این دنیا یا باید بر اساس دین یا بر اساس عقل باشد یا بر اساس هم نوع بودن، شما همه این ضوابط را زیر پا گذاشتید.

ما انزجار شدید خود را از این کاریکاتورهایی که این روزها در فضای مجازی منتشر شد اعلام می‌کنیم و به این انسان‌نماها می‌گوئیم با اين كارها شما دشمنی مسلمان‌ها و شیعیان را با خودتان بیشتر می‌کنید، عقل هم این را نمی‌پذیرد که میلیونها انسان را دشمن خودتان کنید. البته شما دنبال جنگ هستید، دنبال این هستید که عده‌ای را برای جنگ و مقابله با خود تحريك كنيد. برای خودتان دشمن‌تراشی می‌کنید که عقلاً درست نیست.

شما كه ملاکات انسانیت، عقل، دین و رعایت حقوق متقابل را که در قوانین سازمان ملل هم آمده، زیر پا می‌گذارید؛ اولاً بدانید میلیو‌ن‌ها انسان مسلمان و حتي غير مسلمان را دشمن خود قرار دادید و این چنین نیست که خشم مسلمانان فقط به همین جا و در همین حد متوقف شود.

ثانیاً ما از مراکز بین‌المللی می‌خواهیم به وظيفه خود عمل كنند. هر چند سازمان ملل نشان داده هیچ‌وقت دنبال احقاق حقوق انسانها نبوده‌، این مراکز و گروههایی که در سازمان ملل با بوق و كرنا حق زیست حیوانات را دنبال می‌کنند، پس چرا حقوق اولیه انسان‌ها را دنبال نمی‌کنند که در کشورهاي مسلمان درحال پایمال شدن است؟

در خاتمه از مسئولین وزارت خارجه می‌خواهیم با اين اهانت به شدت برخورد کنند و به یک تعابیر محدود سیاسی اکتفا نکرده و با بيان الفاظ کلیشه‌اي دیپلماتيك مسئله را تمام نکنند.

البته می‌دانم مسئولين دولتي هم یک چارچوبی دارند، ولی طوری قوی‌ عمل کنند که زمینه اینگونه اهانت‌ها و جسارت‌ها به وجود نیاید إن‌شاءالله.


برچسب ها :

حقوق بشر فاضل لنکرانی مقام معظم رهبری توهین به مقدسات هتک حرمت نشریه فرانسوی به مقدّسات دينی هتک حرمت نشریه فرانسوی به رهبری کاریکاتور توهین به رهبری ادعای حقوق بشر حقوق بشر دروغ غربی ابراز انزجار از هتک حرمت نشریه فرانسوی توهین به مقام معظم رهبری