تجلیل از مقام علمی مرجع فقید حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی در همایش کتاب سال حوزه

۱۲ بهمن ۱۴۰۲

۱۲:۱۶

۹۲

خلاصه خبر :
شخصیت علمی و ابعاد فقهی، اصولی، کلامی، قرآنی و معرفتی آیت‌الله فاضل لنکرانی بر همگان آشکار است.
آخرین رویداد ها

همایش بیست و پنجمین کتاب سال حوزه و هفتمین جشنواره مقالات حوزه، صبح امروز با حضور حضرت آیت الله جعفر سبحانی، آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه، برخی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و طلاب و فضای حوزه در مدرسه دارلشفاء قم برگزار شد.

در این همایش علاوه بر تجلیل از آثار برگزیده این همایش، مرحوم حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی به عنوان شخصیت ممتاز علمی بیست و پنجمین همایش کتاب سال حوزه و هفتمین جشنواره مقالات علمی حوزه انتخاب و از مقام علمی آن مرحوم تجلیل شد.

آیت الله اعرافی در این مراسم، مرحوم حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی را از جمله شخصیت های علمی حوزه‌های علمیه دانست که در عرصه‌های علمی گوناگون، آثار متعددی از وی به یادگار مانده است.

وی مرحوم حضرت آیت الله العظمی فاضل لنکرانی را شخصیتی مبارز و انقلابی دانست و عنوان کرد: امثال مرحوم فاضل لنکرانی نقش بسیاری در پیروزی انقلاب اسلامی و حمایت از امام خمینی(ره) برای تحقق انقلاب اسلامی و الهی داشتند که باید در ترویج چنین الگوهای علمی و انقلابی در جامعه، بیش از بیش تلاش و کوشش به عمل آید.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه در بیست و پنجمین همایش کتاب سال حوزه مانند سنوات گذشته از یک شخصیت برجسته تجلیل به عمل خواهد آمد، عنوان کرد: شخصیت علمی و ابعاد فقهی، اصولی، کلامی، قرآنی و معرفتی آیت‌الله فاضل لنکرانی بر همگان آشکار است.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه نقش این مرجع تقلید فقید در تمام ادوار انقلاب اسلامی برجسته بود، خاطرنشان کرد: وظیفه می‌دانیم از این شخصیت بزرگوار تجلیل و تکریم بجای آوریم و امیدواریم راه این بزرگوار استمرار پیدا کند.

وی با بیان اینکه آثار و شخصیت ایشان باید شناسانده شود، تصریح کرد: پرورش و تربیت ما در گرو بهره‌مندی از این الگوها و اسوه‌های ناب است.



برچسب ها :

فاضل لنکرانی آیت الله العظمی فاضل لنکرانی همایش کتاب سال حوزه شخصیت ممتاز علمی بیست و پنجمین همایش کتاب سال حوزه شخصیت علمی شخصیت انقلابی