نواهی ، جلسه 32
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
نقد و بررسي نظريه محقق نائيني
پذيرش مطلب اول نائيني(ره) در کلام آقاي خويي(ره)
تفصيل آقاي خويي(ره) در مطلب دوم نائيني(ره)
انواع مبادي: مبدا اصيل و مبدا انتزاعي
دو صورت در فرضي که يكي اصيل و ديگري انتزاعي باشد
دو صورت در فرضي که هر دو انتزاعي باشند
قاعده فراغ و تجاوز ، جلسه 12
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
بررسی چهار روایت که ظهور در قاعده تجاوز دارند
تنبیهات استصحاب(استصحاب تعليقي) ، جلسه 10
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
نکته ی اول در کلام مرحوم عراقی
نکته ی دوم در کلام مرحوم عراقی
نکته ی سوم در کلام مرحوم عراقی
امارات _قطع ، جلسه 85
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
بیان صاحب منتقی الاصول و شهید صدر راجع به کلام اخباری ها
مكاسب محرمه/ حق التأليف ، جلسه 65
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
اشکال بر استدلال به سیره عقلائیه در حق التألیف و جواب آن
نظريه مرحوم امام(ره)
بررسي فرمايش مرحوم امام(رض) و احتمالات در آن
نظر استاد
صلاة المسافر ، جلسه 46
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
ادامه بررسی دلیل چهارم صاحب جواهر(ره) برای تفصیل؛
تبیین وجوه احتیاط وجوبی صاحب جواهر(ره) از منظر مختار؛
تبیین نظر محقق نایینی(ره) درباره بلاد عظیم، ضمن سه مطلب؛
جمع بندی مباحث درباره بلد عظیم از منظر مختار؛
مناقشه بر نظر محقق اصفهانی(ره) از منظر مختار؛
بحث تفسير موضوعي پيرامون آيات معاد ، جلسه 75
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
بحث در آیه شریفه « فَهَلْ يَنظُرُونَ إِلَّا السَّاعَةَ أَن تَأْتِيَهُم بَغْتَةً فَقَدْ جَاء أَشْرَاطُهَا فَأَنَّى لَهُمْ إِذَا جَاءتْهُمْ ذِكْرَاهُمْ » بود. در مورد این آیه شریفه نکاتی را گفتیم و آخر الأمر عرض کردیم به نظر ما معنای آیه شریفه این است که خدای تبارک و تعالی میخواهند بفرمایند...
تنبیهات استصحاب: استصحاب احکام شرايع سابقه ، جلسه 50
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
در بحث گذشته بیان کردیم که یکی از محورهایی که در این بحث استصحاب احکام شرایع سابقه باید مورد توجه قرار بگیرد این است که آیا این مطلب که ما بگوئیم اسلام ناسخ شرایع گذشته است، صحیح است یا خیر؟ اگر ما گفتیم اسلام ناسخ است
عام و خاص ، جلسه 28
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
توضیح کلام مرحوم آخوند و مرحوم بروجردی در تنبیه دوم