کتاب البیع بر اساس تحریر الوسیله 2 ، جلسه 27

lessonsSpliter

نقد و بررسي استصحاب کلي قسم دوم در ما نحن فيه

أمارات _قطع ، جلسه 86

lessonsSpliter

پاسخ مرحوم صدر از روایات اخباری ها

بیع فضولی ، جلسه 42

lessonsSpliter

ايراد پنجم
دو دليل بر بيان استحاله
جواب شيخ(ره) از اين ايراد پنجم
تطبيق عبارت
بحث اخلاقي هفته

استصحاب ، جلسه 90

lessonsSpliter

مرحوم فیض بر حسب آنچه که در وافی می‌فرمایند این روایت و این صحیحه‌ی ثالثه‌ی زراره هیچ ارتباطی به استصحاب ندارد. و همچنین می‌فرمایند از این روایت اصلاً استفاده نمی‌شود که آن یک رکعت مشکوکه یا بگوئیم یک رکعت اضافه باید متصلاً آورده شود یا منفصلا؟ این مدعای مرحوم فیض است که نه روایت دلالت بر استصحاب دارد و نه از آن فقرات بعدی اتصال و انفصال فهمیده می‌شود...

تنبیهات استصحاب ، جلسه 25

lessonsSpliter

جریان استصحاب در اقسام ثلاثه طبق نظر مرحوم آخوند ـ تامل حضرت استاد بر کلام محقق اصفهانی ـ کلام محقق اصفهانی در تبین عبارت مرحوم آخوند

بحث برائت ، جلسه 212

lessonsSpliter

آیا در دوران بین المحذورین همان نظری که در «تکالیف استقلالیة» مطرح است در «تکالیف ضمنیة» هم مطرح است؟
نظر محقق خویی در دوران بین محذورین در تکالیف ضمنیة
مناقشات بر نظر محقق خویی در دوران بین محذورین در واجبات ضمنیه

کتاب البیع بر اساس تحریر الوسیله 4 ، جلسه 104

lessonsSpliter

اشکال دوم بر خطابات قانونیه ، جواب اشکال

دروس بيع ، جلسه 119

lessonsSpliter

عرض كرديم امام رضوان الله عليه در متن تحرير يك احتياطی مي‌كنند و بعد هم فتوا مي‌دهند که مجموعاً دو احتمال وجود دارد؛ يا بايد مورد هر دو را يكي بگيريم و بگوئيم آن احتياط مي‌شود احتياط استحبابي

جهاد ابتدايي ، جلسه 37

lessonsSpliter

آخرین نکته‌ای که در بحث گذشته عرض کردیم گفتیم از فرمایش مرحوم علامه طباطبائی(ره) استفاده می‌شود که این (حتی یسمع کلام الله) قید برای استیجار است، یعنی اگر یکی از مشرکین استیجار کند برای سماع کلام الله (فأجِرهُ) اما عرض کردیم ما باشیم و ظاهر آیه‌ی شریفه (حتی یسمع کلام الله) قید است و غایت برای (أجِرهُ) است

(صفحه 202 از 721)