دروس بیع - شرايط عوضين ، جلسه 28
روایت اخلاقی درباره جهاد با نفس
چگونگی ایمان «سمع» در روایات
نکتهای درباره شهادت امام حسن مجتبی(علیه السلام)
بررسی فروش سرقفلی
شناخت ماهیت سرقفلی
قاعده الميسور ، جلسه 19
بزنگاه های بحث در حدیث «المیسور لایسقط بالمعسور»
ادامه بحث در محور اول (معنای حدیث)
کلام مرحوم اصفهانی در بحث
کلام مرحوم امام در بحث
کلام مرحوم صاحب منتقی در بحث
نظر حضرت استاد در بحث
بازگشت به کلام صاحب منتقی
بیع فضولی ، جلسه 51
نظريه شيخ(ره) بر احتياج به اجازه
نقد و بررسي دليل دوم قائلين به عدم احتياج به اجازه
عدم کفايت قصد بيع براي صحت فعليه
تفسير مرحوم سيد(ره) از اين عبارت شيخ(ره)
مهدويت در قرآن ، جلسه 21
موضوع: بررسی آیه 71 اسراء- تحقیق پیرامون سه نکته تفسیری در آیه- تبیین معنای امام در آیه، ضمن چند احتمال-بیان نظرات مختار
نواهی ، جلسه 4
خلاصه مطالب گذشته
نظريه اول در وجه فرق: «لغت»
نقد و بررسي نظريه اول
نظريه آخوند(ره) در وجه فرق: «عقل»
نقد و بررسي نظريه آخوند(ره)
اشکال مرحوم امام(ره) براين نظريه
اشکال مرحوم محقق اصفهاني(ره) براين نظريه
نظريه مرحوم اصفهاني(ره) در وجه فرق: «اطلاق صيغه»
نظريه امام(ره) در وجه فرق: «عرف»
نقد و بررسی نظريه امام(ره)
نظر استاد محترم
نواهی ، جلسه 31
خلاصه مطالب گذشته
تلخيص فرمايش نائيني(ره) در هشت مطلب
مطلب دوم: «تركيب بين مبادي، يك تركيب انضمامي است.»
مطلب سوم: «محل نزاع در صورتي است كه، امر و نهي به خود اين مبادي تعلق پيدا كنند.»
مطلب چهارم: «محل نزاع در مبادياي است كه از افعال اختياريه انسان باشد.»
مطلب پنجم: «نسبت مبادي با يكديگر، عنوان «بشرط لا» دارد.»
مطلب ششم: «ملاك صدق نسب اربعه»
مطلب هفتم: «در ما نحن فيه حيثيت تقييديه، مكثر و سبب توسعه است.»
مطلب هشتم: «تركيب بين صلاه و غصب، امكان ندارد.»
نكاتي اضافه كه در اين تلخيص نيامده
ارث زوجه از زمین ، جلسه 3
بررسی دیگر اقوال موجود در مسأله ارث زوجه از زمین
بیان قول سوّم در مسأله
بیان قول چهارم در مسأله
بیان و بررسی نزاع دوّم در مسأله
تنبیهات استصحاب ، جلسه 22
ادامه اشکالات به مرحوم عراقی ـ دیدگاه مرحوم امام در حقیقت ملکیت ـ اشکال استاد به تقسیم بندی مرحوم امام
امامت در قرآن ، جلسه 10
خلاصه مباحث قبل ـ خلاصه کلام فخر رازی و جواب آن ـ مؤیدین قول به انفاق استحبابی ـ اشکال دیگری از فخر رازی ـ جواب اول ـ جواب دوم ـ اشکالی دیگر از فخر رازی ـ جواب اول