مطلق و مشروط ، جلسه 17
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
چکيده اشکال محقق خوئي بر مرحوم شيخ
نقد مرحوم امام بر مرحوم شيخ
نظر استاد محترم و تبيين آن
نتيجه بحث و رد ادعاي مرحوم شيخ
مکاسب/خیارات ، جلسه 59
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
خلاصه مطالب گذشته
تصاوير براي غبن هر دوي متبايعين
1- تصوير ميرزاي قمي(ره)
نقد و بررسي اين تصوير
2- تصوير صاحب جواهر(ره)
نقد و بررسي اين تصوير
3- غبن بالمعني الأعم
نقد و بررسي اين تصوير
4- فرض محاصره و تفاوت قيمت داخل و خارج شهر
نقد و بررسي اين تصوير
کتاب البیع بر اساس تحریر الوسیله 2 ، جلسه 25
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
مراد از استصحاب که يکي از معاني اصل در الاصل في البيع اللزوم ميباشد
دروس بیع - بيع فضولي ، جلسه 97
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
خلاصه بحث گذشته
بیان چند نکته درباره کلام محقق خویی
دو اشکال بر کلمات محقق خویی
جمعبندی بحث
کتاب الحج ، جلسه 17
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
دلیل مرحوم شاهرودی بر استحباب حجّ صبیّ
ارزیابی دیدگاه مرحوم شاهرودی
جمعبندی بحث
بررسی شرطیّت اذن ولیّ در صحّت استحباب حجّ صبیّ
دروس بیع ، جلسه 88
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
بحث در این است كه از اين احاديثي كه در آن عنوان رفع القلم آمده، ما ميتوانيم بطلان معاملات صبي و بالاتر، بطلان عبارات صبي را استفاده كنيم يا خير؟
مقدمه واجب/واجب نفسی و غیری ، جلسه 39
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
نظر مرحوم آخوند در تبعیت مقدمه از ذی المقدمه اطلاقا و اشتراطا
نظر مرحوم صاحب معالم در تبعیت مقدمه از ذی المقدمه اطلاقا و اشتراطا
نظر مرحوم شیخ در تبعیت مقدمه از ذی المقدمه اطلاقا و اشتراطا
نظر صاحب فصول در تبعیت مقدمه از ذی المقدمه اطلاقا و اشتراطا
نقد و بررسی نظریه صاحب معالم
مناقشه والد معظم استاد بر کلام مرحوم شیخ
کتاب البیع بر اساس تحریر الوسیله 3 ، جلسه 99
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
کلمات علماء در تعریف اجاره
کتاب البیع بر اساس تحریر الوسیله 4 ، جلسه 13
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
نظريهي مشهور اقامه شد كه مشهور قائلند در مثليات، ضمان به مثل است و در قيميات به قيمت، اين ادله ناتمام است. فقط تنها موردي كه باقي مانده تمسّك به روايات است يك روايت را در بحث ديروز خوانديم همان روايتي كه از آن تعبير كرديم به روايت امهي مبتاعه و عرض كرديم اين روايت قابل استدلال نيست و اشكالات واردهي بر استدلال به اين روايت را هم بيان كرديم. اين روايات را دقت كنيد ببينيد