دروس بیع ، جلسه 2
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
بررسی ضمان در کالای قیمی
آیات الاحکام/ حجاب ، جلسه 15
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
بررسی احتمالات ثلاثه در معنای «یغضضن» واحتمال 4گانه در کلمه«من»
کتاب الحج ، جلسه 93
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
خلاصه بحث گذشته
روایت درباره استخفاف عملی
دلیل چهارم صاحب جواهر(قدس سره)
ارزیابی دلیل چهارم صاحب جواهر(قدس سره)
دلیل پنجم بر کبیره بودن ترک فوریّت حجّ
مقدمه / وضع ، جلسه 13
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
تبادر و عدم صحت سلب از علائم تشخیص معنای حقیقی از مجازی هستند
کتاب البیع بر اساس تحریر الوسیله 3 ، جلسه 69
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
ذکر روايات براي قاعده ما يضمن.
بیان استدلال اول به روایت اول و نقد استدلال اول.
کتاب الحج ، جلسه 3
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
خلاصه بحث گذشته و بررسی حدیث «رفع القلم»
بررسی علت عدم ذکر این حدیث در کتب اربعه
بررسی حدیث «جری القلم»
روایات خاصّه بر عدم وجوب حجّ بر صبیّ
حدیث اول: روایت اسحاق بن عمّار
حدیث دوم: روایت شهاب از امام صادق(عليه السلام)
مقدمه واجب/واجب نفسی و غیری ، جلسه 24
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
چکیده بحث گذشته
چند نکته ذیل فرمایش محقق نائینی
استحقاق دو ثواب با انجام مقدمه وذی المقدمه
نقد محقق خوئی بر محقق نائینی
پاسخ استاد محترم از نقد محقق خوئی(ره)
نقد بر کلام مرحوم آخوند(عدم استحقاق ثواب بر موافقت امر غیری)
پاسخ مرحوم آخوند از اشکال اول
نقد استاد محترم بر هر دو پاسخ مرحوم آخوند
دروس بیع ، جلسه 85
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
تا اينجا ما بحث از آيه شريفه و طائفه اولاي از روايات را گذرانديم. به دنبال اين هستيم كه ببينيم آيا در متعاقدين بلوغ معتبر است يا نه؟
مهدويت در قرآن ، جلسه 31
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
موضوع: نکتهای در دلالت آیه بر قضیّۀ مهدویت: همانطور که گفتیم، از خود آیه با قطع نظر از روایات به خوبی استفاده میشود که در سنت خدای تبارک و تعالی این قرار دارد که زمانی باید باشد که فتنه یعنی شرک در عالم نباشد و فقط دین، آن هم دین خدا باشد.