آیات الاحکام/ خمس ، جلسه 17
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
بحث در سومین آیه مربوط به خمس آیه 267 سوره بقره
عام و خاص ، جلسه 53
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
اشکال مرحوم نائینی بر آخوند و تقریر کلام مرحوم نائینی
بحث اخلاقی: جایگاه مؤمن نزد خداوند متعال ، جلسه 18
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
بحث اخلاقی: جایگاه مؤمن نزد خداوند متعال
مكاسب محرمه/ مستثنيات اعيان نجسه و متنجسه ، جلسه 26
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
عدم جواز بیع عصیر عنب بعد از غلیان
مقدمه واجب/واجب نفسی و غیری ، جلسه 1
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
مقدمه بحث
تقسيم واجب ب نفسي و غيري
تعريف واجب نفسي و غيري
اشکال
مرحوم
شيخ بر تعريف مشهور و تعريف خود ايشان
اشکال مرحوم آخوند بر مرحوم شيخ و تعريف مرحوم آخوند
پاسخ مرحوم آخوند از اشکالي بر ايشان
صلاة المسافر ، جلسه 15
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
ادامه بررسی دو دسته از روایات دال بر چهار فرسخ و تلفیق
نتیجه گیری از شانزده روایت منقوله در باب دوم از ابواب صلاة المسافر، ضمن چند نکته
نکتهی اول: جمع بین روایات ثمانیة و روایات اربعه با کمک روایات تلفیق
نکتهی دوم: آیا «تلفیقِ مطلقا» کفایت میکند یا از روایات، «تلفیق خاص» استفاده میشود؟
اقوال ثلاثه در مورد مسافت تلفیقی
بررسی ادله اقوال ثلاثة
استصحاب ، جلسه 102
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
بحث ما در این است که از این روایات حلّیت و طهارت چه معنایی استفاده میشود. دو اشکال از اشکالات مرحوم نائینی بررسی کردیم و عمدهی فرمایش نائینی این است که ما با این روایات نمیتوانیم حکم واقعی و ظاهری را به جعلٍ واحد داشته باشیم و
بیع فضولی ، جلسه 78
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
خلاصه مطالب گذشته
دو احتمال در منشاء فتواي فقهاء
کلام مرحوم شهيدي(ره) در توجيه عبارت
کلام سيد(ره) در توجيه عبارت
استصحاب ، جلسه 9
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
یکی از بحثهایی که بزرگان در اول استصحاب و بعد از تعریف آن عنوان فرمودند این است که آیا بحث از استصحاب از مسائل علم اصول است یا اینکه از قواعد فقهیّه است و باید جزء مباحث فقهیّ مطرح شود