الحمدالله، بسیارعالی وحکیمانه فرمودند.
ان شاء الله نصب العین این شاگرد روسیاه و همه ی مسئولین در این جمهوری اسلامی باشد و عارف و عامل به آن باشیم و مشمول دعای ویژه ونفس گرم استادعزیزم حضرت ایت الله فاضل لنکرانی حفظه الله و دامت برکاته باشیم
سلام در رابطه روایتی که دلیل بر خواندن نافله ظهر بنظر می رسد این روایت می خواهد بگوید که این شخص اگر بخواهد نافله بخواند به دلیل آنکه وقت نماز را در وطن درک نموده لذا اگر بخواهد نافله بخواند می تواند بخواند اما در وطن نه در سفر لانه تحظره الاولی چونکه وقت زوال در وطن است پس اگر بخواهد می تواند نافله بخواند در وطن نه در سفر و چونکه سفر کرده نمازش را قصر بخواند.
سلام عفو بفرمایید:ان شیت در روایات مراد حج غیر واجب است و نیز اراد الحج نیز ظهور در حج واجب ندارد زیرا ظاهر روایت در مورد کسی است مریض است بحدی که نمی تواند اصلا حج چه واجب و چه مستحب بجا آورد پس اگر نمی تواند حج واجب بجا آورد پس حج براو واجب نیست اما اگر می خواهد حج مستحب بجا آورد نائب بگیرد .مربوط به جلسه ۶۶ تشکر
پاسخ :
سلام علیکم
در بحث امروز جواب دادیم
همانطور که صاحب حدائق فرموده تعبیر به اراده و آن شیت و قصد وجوب متعارف در محاورات و روایات است اگر چه جواهر قبول ندارد
۱۵ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۲۹
مباحث به شیوه عالی مطرح شده است
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۵۴
الحمدالله، بسیارعالی وحکیمانه فرمودند. ان شاء الله نصب العین این شاگرد روسیاه و همه ی مسئولین در این جمهوری اسلامی باشد و عارف و عامل به آن باشیم و مشمول دعای ویژه ونفس گرم استادعزیزم حضرت ایت الله فاضل لنکرانی حفظه الله و دامت برکاته باشیم
۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۲۰
سلام. صوت بارگزاری نشد، خواستم مطالعه کنم و مطالبی که از استاد جا ماندم رو پر کنم ولی متاسفانه صوت این جلسه و قبل بارگزاری نشد...
پاسخ :
سلام علیکم صوت بارگذاری شده است.
۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۱
سلام در رابطه روایتی که دلیل بر خواندن نافله ظهر بنظر می رسد این روایت می خواهد بگوید که این شخص اگر بخواهد نافله بخواند به دلیل آنکه وقت نماز را در وطن درک نموده لذا اگر بخواهد نافله بخواند می تواند بخواند اما در وطن نه در سفر لانه تحظره الاولی چونکه وقت زوال در وطن است پس اگر بخواهد می تواند نافله بخواند در وطن نه در سفر و چونکه سفر کرده نمازش را قصر بخواند.
۰۲ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۴۲
سلام علیکم ایشان ثابت کردن که مثل پدرشان قوه علمی بالایی دارند از خدوند برایشان توفیقات روز افزون می خواهم
۰۴ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۱
سلام عفو بفرمایید:ان شیت در روایات مراد حج غیر واجب است و نیز اراد الحج نیز ظهور در حج واجب ندارد زیرا ظاهر روایت در مورد کسی است مریض است بحدی که نمی تواند اصلا حج چه واجب و چه مستحب بجا آورد پس اگر نمی تواند حج واجب بجا آورد پس حج براو واجب نیست اما اگر می خواهد حج مستحب بجا آورد نائب بگیرد .مربوط به جلسه ۶۶ تشکر
پاسخ :
سلام علیکم در بحث امروز جواب دادیم همانطور که صاحب حدائق فرموده تعبیر به اراده و آن شیت و قصد وجوب متعارف در محاورات و روایات است اگر چه جواهر قبول ندارد
۱۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۱۹
ممنون از زحماتتون
پاسخ :
موفق باشید
۲۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۵
سلام و ادب و احترام مطالب بسیار عالی بیان شده است. از استاد بزرگوار که مطالب را در اختیار ما قرار دادند سپاسگزارم.
۰۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۷
خداحفظش کنه، عالیست من اکثرا بحث معظم له را دنبال میکنم
۳۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۳۲
جزاکم الله خیرا