با سلام ایا نمیشود به قرینه اخر ایات بگوییم این ایات اگر چه حبط عمل را بیان کرده لیکن اخر ایه میفرماید در اخرت از خاسرین است واین مربوط به ثواب وعقاب است
سلام عرض ادب :اگر بحث خارج رابصورت مجازی درکنارجلسات حضوری برگزارشودتاشرایط حضورعلاقمندان جهت استفاده ازمحضراستادفراهم شودتشکرفراوان
پاسخ :
سلام علیکم
دروس استاد معظم هر روز به صورت آنلاین از سایت پخش میشود. در صفحه اول صفحه فارسی سایت روی آیکون پخش زنده کلیک کنید . در ساعت های اعلام شده درس به صورت زنده پخش می شود.
سلام علیکم
ممنون از توضیحات عالی استاد بزرگوار
اما سوالی که مطرح است در زمینه مستندات قاعده اعزام که استاد بزرگوار فرموردند قاعده اقرار نمی تواند جز مستندات محسوب شود یه دلیل این که مقتضای قاعده الزام متدینا و معتقدا است و مقتضای قاعده اقرار بالغا و عاقلا هست
آیا کسی که بالغ و عاقل نباشد می تواند متدین و معتقد باشد؟
عرض سلام واحترام محضراستادعزیزوبزرگوار:
بگوییم ثبوت حق فقیرقبل الامر,به نحواقتضاست وامرکه امدفعلیت پیدامی کند.
ودرایه فی اموالهم حق للسایل ....همین حق اقتضایی مدنظراست چنان که درایه خذمن اموالهم صدقه ،اموال, ملک فعلی صاحب مال است .
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۵۳
درس جناب استادنسبت به بقیه اساتید از تحقیق بیشتر برخوردار است
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۵۶
با سلام ایا نمیشود به قرینه اخر ایات بگوییم این ایات اگر چه حبط عمل را بیان کرده لیکن اخر ایه میفرماید در اخرت از خاسرین است واین مربوط به ثواب وعقاب است
۰۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۵
حضرت آیه الله فاضل حفظه الله تعالی افتخار عالم تشیع و جهان اسلام هستند. از ولایت هرات افغانستان
۰۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۰
بحث خیلی خوب ودقیقی بود . بنده این بحث را می خواهم
پاسخ :
سلسله مباحث مربتط با این موضوع در قالب 22 جلسه درسی در سایت در بخش دروس ارائه شده است.
۲۶ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۲
معلوم نشد که نظر نهایی خود حضرت فاضل لنکرانی در این قضیه چیه؟!
۰۷ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۶:۲۷
بسیار ارزشمند است این بحثهای ایت الله فاضل
۰۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۱۶
سلام عرض ادب :اگر بحث خارج رابصورت مجازی درکنارجلسات حضوری برگزارشودتاشرایط حضورعلاقمندان جهت استفاده ازمحضراستادفراهم شودتشکرفراوان
پاسخ :
سلام علیکم دروس استاد معظم هر روز به صورت آنلاین از سایت پخش میشود. در صفحه اول صفحه فارسی سایت روی آیکون پخش زنده کلیک کنید . در ساعت های اعلام شده درس به صورت زنده پخش می شود.
۲۷ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۲
عالی وقابل اسیتفاده واستناد تشکر
۱۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۰۶
سلام علیکم ممنون از توضیحات عالی استاد بزرگوار اما سوالی که مطرح است در زمینه مستندات قاعده اعزام که استاد بزرگوار فرموردند قاعده اقرار نمی تواند جز مستندات محسوب شود یه دلیل این که مقتضای قاعده الزام متدینا و معتقدا است و مقتضای قاعده اقرار بالغا و عاقلا هست آیا کسی که بالغ و عاقل نباشد می تواند متدین و معتقد باشد؟
۱۸ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۳۲
عرض سلام واحترام محضراستادعزیزوبزرگوار: بگوییم ثبوت حق فقیرقبل الامر,به نحواقتضاست وامرکه امدفعلیت پیدامی کند. ودرایه فی اموالهم حق للسایل ....همین حق اقتضایی مدنظراست چنان که درایه خذمن اموالهم صدقه ،اموال, ملک فعلی صاحب مال است .