دروس بیع - شرائط متعاقدین ، جلسه 45
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
خلاصه بحث گذشته: بحث در این است که آیا خود حدیث رفع با قطع نظر از هر قرینه خارجیّهای؛ ما باشیم و حدیث رفع آیا میتوانیم برای بطلان بیع مکره به او استدلال کنیم یا خیر؟ در بحث گذشته نکاتی را عرض کردیم در اینکه اصلاً در چه موردی حدیث رفع جریان پیدا میکند...
دروس بیع - شرائط متعاقدین ، جلسه 94
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
بحث در بیع فرد مردد بود ، بحث رسید به فرمایش امام رضوان الله تعالی علیه که ببینیم آیا ما در اعتبارات عقلایی و در دایرهی فقه میتوانیم فرد مردّد را متعلّق برای یک حکمی قرار بدهیم یا خیر؟ عبارت امام را در جلسهی گذشته خواندیم، ایشان ولو اینکه در جلد دوم در همین بحثی که در بحث اکراه است فرمودند عقل فرد مردد را قبول ندارد ولی عقلا و عُرف قبول دارند
کتاب البيع ، جلسه 20
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
اعتبار ماضویت در الفاظ عقود
مکاسب محرمه/تلقیح مصنوعی ، جلسه 7
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
بررسی آیه شریفه 31 سوره نور
بحث برائت ، جلسه 96
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
اشکال مرحوم اصفهانی بر مرحوم آخوند در طریقی بودن وجوب احتیاط
نتیجه در بحث حدیث سعه و رابطه آن با دلیل احتیاط
پاسخ به اشکال لغویّت ادله برائت در موردی که قائل به ورود شویم
بحث سندى حدیث سعه
اشکال استاد به مرحوم آیت الله العظمی فاضل و نتیجه نهایی بحث
اصالة الاحتیاط ، جلسه 85
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
اصالة الاحتیاط؛ مقام دوم ـ دوران بین اقل و اکثر؛ مبحث نخست ـ جریان برائت عقلی در بحث دوران بین اقل و اکثر ارتباطی؛ اشکال مرحوم آخوند بر استدلال شیخ انصاری
مكاسب محرمه / ميته ، جلسه 65
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
استدلال به روایت علی بن جعفر و تحف العقول و موثقه سماعه
بيع ـ مکاسب ، جلسه 89
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
بدل حيلوله در صورتي که مال از ماليت خارج شود
کلام شهید ثانی
نوع چهارم
توضیح عبارت
اجتهاد و تقلید ، جلسه 26
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
بررسي توقف اجتهاد بر علم رجال
عدم اعتناي اکثر فقهاء به علم رجال
عبارت محقق همداني در مصباح الفقيه
نظر دوم؛ توقف اجتهاد بر علم رجال
نتيجه