صلاة المسافر ، جلسه 40
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
یادآوری: ادامه بررسی مسئله اول صلاة المسافر کتاب تحریر الوسیله؛
شواهد درباره مقصود از ذراع از منظر مختار؛
مناقشه بر نظریه محقق خویی و فاضل نراقی از منظر مختار؛
مناقشه بر نظر امام خمینی(ره) درباره قیود ذراع الید از منظر مختار؛
بررسی ذیل فرمایش امام خمینی(ره) در مسئله اول درباره نقصان از ثمانیة فراسخ؛
تبیین نظر محقق یزدی(ره) درباره نقصان از ثمانیة فراسخ؛
مكاسب محرمه / ميته ، جلسه 71
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
روایات مجوزه و مانعه بیع میته
استدلال به صحیحه بزنطی
کتاب البیع بر اساس تحریر الوسیله 3 ، جلسه 104
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
کلام امام(رض)/بررسی مطلب اول: فساد عاریه
کتاب الحج ، جلسه 14
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
خلاصه بحث گذشته
دلیل چهارم بر وجوب حج؛ ضرورت دین
روایات دالّ بر رکن بودن حجّ برای اسلام
بررسی حصر در روایت «بنی الاسلام»
بررسی کلمه «ولایت» در روایت «بنی الاسلام»
اعتقاد به ارکان اسلام واجب است یا عمل به آنها؟
جمعبندی بحث و بیان دیدگاه برگزیده
بیع فضولی ، جلسه 30
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
توهم برخي از فقهاء در جواز تصرف اصيل در عوض مالش
جواب مرحوم شيخ(ره) از اين توهم
اشکال برخي بر اين جواب شيخ(ره)
جواب شيخ(ره) از اين اشکال
کتاب البیع بر اساس تحریر الوسیله 3 ، جلسه 43
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
نتیجه بحث قاعده «ما یضمن» و نظر استاد.
بيان خلاصه مباحث.
استصحاب ، جلسه 22
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
بحث رسید به فرمایش مرحوم محقق اصفهانی، قسمتی از فرمایش ایشان را بیان کردیم، فرمودند اگر حکم شرعی از عقل نظری استکشاف شود، اینجا جای جریان استصحاب هست. اگر حکم شرعی از عقل عملی استکشاف شود جای جریان استصحاب نیست.
امارات _قطع ، جلسه 61
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
اشکال در ردع شارع با قطع و جواب آن
مقدمات مفوته ، جلسه 1
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
چکيده بحث گذشته و مقدمات مفوته
مثالهاي مقدمات مفوته
عامل وجوب مقدمه در مقدمات مفوته
کلام قائلين به امکان واجب معلق
سوال:آيا اين از باب قياس نميشود؟