صحیح و اعم ، جلسه 31
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
استعمال لفظ در اکثر از معنا
استدلال بر استحاله استعمال لفظ در اکثر از معنا
نقد کلام محقق اصفهانی
استدلال محقق نائینی
ادامه نظریه محقق نائینی
اشکال به محقق نائینی
شواهد بحث
پرسش...
پاسخ استاد
پرسش...
پاسخ استاد
پرسش...
پاسخ استاد
نکته:
اشکال به شواهد
اشکال به جواب
پرسش...
پاسخ استاد
تنبیهات استصحاب(استصحاب تعليقي) ، جلسه 38
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
خلاصه جلسه گذشته
جواب دوم مرحوم آخوند
توضیح مرحوم خویی در رابطه با کلام صاحب کفایه
جمع بندی بحث
بیان مرحوم اصفهانی
دروس بیع - بيع فضولي ، جلسه 113
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
خلاصه بحث گذشته
اولین دلیل بر کشف؛ سیره عقلاء
دلیل دوم بر کشف؛ عمومات
بررسی استصحاب برای اثبات ناقلیت
بحث ضدّ ، جلسه 26
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
انواع قدرت
فرق بین قدرت عقلیة و شرعیة
جامع بین مقدور و غیر مقدور
بحث برائت ، جلسه 37
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
استدلال به آیه 145سوره انعام بر برائت-
اصالة الاحتیاط ، جلسه 36
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
موضوع بحث: تنبیهات بحث دوران بین متباینین؛ تنبیه دوم ـ در معرض ابتلاء مکلف بودن شرط تنجز علم اجمالی است؛ مقام نخست ـ دلیل مدعا
استصحاب ، جلسه 29
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
بحث سومی که در اینجا داریم این است که آیا نسبت به جریان قاعده فراغ و عدم جریان آن اشکالی وجود دارد یا خیر؟ ملاحظه فرمودید که مرحوم شیخ انصاری فرمودند در فرع اول که شک فعلی قبل از نماز وجود دارد استصحاب جاری است و با جریان استصحاب خواستند بفرمایند دیگر محلّی برای جریان قاعدهی فراغ نیست
تنبیهات استصحاب ، جلسه 59
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
خلاصه مباحث قبل ـ بیان شبهه عبائیه ـ جواب مرحوم نائینی به شبهه عبائیه ـ خلاصهی جواب مرحوم نائینی ـ بررسی کلام مرحوم نائینی توسط مرحوم آقای خوئی ـ کلام مرحوم فاضل لنکرانی در رابطه با کلام مرحوم نائینی و اشکال مرحوم خوئی
قاعده فراغ و تجاوز ، جلسه 8
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
قدر جامع بین فراغ و تجاوز