بيع ـ مکاسب ، جلسه 84
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
مروری بر جلسه گذشته
تبيين جديد روايت براي حل اشکال
نقد مرحوم شيخ بر نظريه ضمان أعلي القيم
مكاسب محرمه/ مستثنيات اعيان نجسه و متنجسه ، جلسه 37
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
بررسی صور تغریر جاهل
کتاب البیع ، جلسه 68
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
استدلال به آیه شریفه بر لزوم معاطات
بحث نماز جمعه ، جلسه 9
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
تنبیهات استصحاب(استصحاب تعليقي) ، جلسه 29
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
ادامه دیدگاه مرحوم شهید صدر
نکته اول: دفع اشکال مقدر در کلام مرحوم صدر
تعریف استصحاب ملازمه
ادامه دفع اشکال مقدر در کلام مرحوم صدر
نکته دوم
نتیجه گیری مرحوم صدر
متن کلام مرحوم صدر به قلم مرحوم حائری
قواعد قرعه ، جلسه 11
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
بررسی روایت های عنوان چهارم و پنجم از روایات طایفه سوم
مکاسب/خیارات ، جلسه 75
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
خلاصه مطالب گذشته
نقد و بررسی کلام محقق ثانی(ره)
عدم عموم ازمانی در فرض ظرفیت زمان
عدم فرق بین عموم و اطلاق در این بحث
اشکال صاحب جواهر(ره) بر کلام محقق ثانی(ره)
نقد و بررسی کلام صاحب جواهر(ره)
بحث برائت ، جلسه 214
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
بررسی اصالة التخییر و دوران بین المحذورین در سه مقام
بررسی مقام سوم در دو فرض
بررسی نظریه مشهور در فرض اول و مناقشه محقق خویی بر نظر مشهور در فرض اول
مناقشه بر نظر محقق خویی و بیان نظرات مختار
جهاد ابتدايي ، جلسه 22
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
بررسی طائفهی چهارم از طوائف آیات دال بر مشروعیت جهاد ابتدایی؛
نکتهی اول: بررسی شان نزول آیه 84 نساء؛
نکتهی دوم: بررسی دو مبنا در اصول پیرامون بعث الهی، در صورت امکان و عدم امکان انبعاث؛
نکتهی سوم: تبیین معنای صحیح «عسی» در استعمالات قرآنی؛
تبیین نظر مختار پیرامون فراز «فَقَاتِلْ فِي سَبِيلِ اللهِ» و مناقشه بر نظر منکرین جهاد ابتدایی؛
بررسی فراز «عَسَى اللَّهُ أَنْ يَكُفَّ بَأْسَ الَّذِينَ كَفَرُوا وَ اللهُ أَشَدُّ بَأْساً وَ أَشَدُّ تَنكِيلاً» ضمن بیان چهار نکته؛