تعادل و تراجيح ، جلسه 43
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
ادامه کلام مرحوم صدر
بررسی کلام مرحوم صدر
خاتمه استصحاب(شرايط جريان استصحاب) ، جلسه 64
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
تعارض استصحاب با قاعده يد
قاعده يد، از مسائل علم اصول است يا قواعد فقهيه؟
مراد از يد
اشکال در تعريف
پاسخ مرحوم آقاي بجنوردي از اشکال
اشکال استاد به جواب مرحوم آقاي بجنوردي
کلام مرحوم آيت الله العظمي فاضل در پاسخ از اشکال
پاسخ حضرت استاد از اشکال
تعادل و تراجيح ، جلسه 93
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
خلاصه مباحث گذشته
معنای سوم قدرت شرعیه
فرق اول بین قسم دوم و سوم
فرق دوم بین قسم دوم و سوم
بررسی کلام مرحوم صدر
ادامه کلام مرحوم صدر
مرجحات تزاحم ، جلسه 52
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
خلاصه مباحث گذشته
بررسی دیدگاه مرحوم شیخ
بیان اقوال در صورت دوم از فرض سوم
کفایة الاصول ، جلسه 126
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
تتمّه
مقدّمه مستحبّ
تعادل و تراجيح ، جلسه 7
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
خلاصه مباحث گذشته
خلاصه مبنای مرحوم نائینی در بحث و بررسی آن
طلیعه بحث جدید
بحث تفسیر موضوعی پیرامون آیات معاد ، جلسه 1
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
مقدمه و مروری بر مباحث گذشته
بررسی آیات قیامت
نکات مورد بررسی در آیه شریفه 28 سوره بقره
1.ارتباط آیه «كَيْفَ تَكْفُرُونَ بِاللهِ» با آیات گذشته
عدم قرینیت سیاق آیات و ادلّه آن
2.مراد از «کیف» در آیه شریفه
فرمایش محقق خوئی در مورد کفر منکر معاد
3.مراد از « كُنْتُمْ أَمْواتاً فَأَحْياكُمْ » در آیه شریفه
احتمالات در« كُنْتُمْ أَمْواتاً» به نقل از مجمع البیان و بررسی آن
دیدگاه حضرت استاد نسبت به « كُنْتُمْ أَمْواتاً»
کتاب الحج (بحث استطاعت) ، جلسه 49
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
خلاصه بحث گذشته
ادله تحقق استطاعت در زائد ضروریات زندگی
دلیل اول: اجماع
ارزیابی دلیل اول
دلیل دوم
اشکال والد معظَّم(قدس سره) به دلیل دوم
دلیل سوم
کتاب الحج ، جلسه 99
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
خلاصه بحث گذشته
ادله قول به عدم ملکیت عبد
توضیح بیشتر دیدگاه مرحوم حکیم
حاکم بودن عرف نسبت به قابلیت برای مالک شدن
ادله عدم مالکیت عبد