اوامر ، جلسه 5
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
نظر امام خمینی در باب اشتراک لفظی یا معنوی
مناقشه دیدگاه امام در باب اشتراک در معانی امر
نظر شهید صدر
مرحوم آخوند خراسانی و معنای اصطلاحی «أمر»
اشکال آخوند درباره معنای اصطلاحی أمر
تعلیقه مرحوم اصفهانی بر قول مرحوم آخوند
پاسخ مرحوم اصفهانی به شبهه عدم قابلیت اشتقاق معنای اصطلاحی
مختار مرحوم اصفهانی در معنای اصطلاحی امر
پاسخ مرحوم اصفهانی به اجماع منقول صاحب کفایة
پاسخ مرحوم اصفهانی به شبهه درباره امر خداوند
استعمال لفظ در بیش از یک معنا ، جلسه 46
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
بررسی حقیقی یا مجازی بودن الفاظ تثنیه و جمع
اشکال و جواب
بررسی دیدگاه مرحوم صاحب معالم رحمه الله
مشتق ، جلسه 63
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
پاسخ چهارم: مرحوم محقق عراقی
دیدگاه مرحوم محقق بروجردی و مرحوم امام خمینی
کتاب الحج ، جلسه 104
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
خلاصه بحث گذشته
موارد لزوم اذن شوهر برای زوجه
بررسی اذن شوهر در خروج زن از منزل
دیدگاه اول: شرطیت اذن زوج مطلقا
دیدگاه دوم: شرطیت اذن زوج در صورت منافات داشتن با حقوق زوجیت
دیدگاه محقق خویی
بررسی روایات
مشتق ، جلسه 85
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
خلاصه مباحث گذشته
بررسی جریان استصحاب در شبهات مفهومی از حیث موضوع
بررسی احتمال اول (مفهوم بودن مستصحب)
بررسی احتمال دوم (موضوع بودن مستصحب)
صلاة القضاء ، جلسه 40
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
عدم وجوب صلاه قضاء بر حائض و نفساء
دلیل اول: اجماع
دلیل دوم: ضرورت مذهب
دلیل سوم: روایات
بررسی وجوب قضاء بر حائض و نفساء به اختیار خودش
دیدگاه فقیهان
دیدگاه علامه حلی
ارزیابی دیدگاه مفتاح الکرامه
بررسی
وجوب
قضا بر حائض به اختیار خود برای ترک صلاه
دیدگاه صاحب جواهر
نکاتی به مناسبت شهادت حضرت زهرا علیها السلام
طهارت قلب (4) ، جلسه 33
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
راههای طهارت قلب و اثرات آن- بخش چهارم
اوامر ، جلسه 35
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
مشتق ، جلسه 92
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
خلاصه مباحث گذشته
بررسی احتمال اول (دیدگاه مرحوم حکیم)
بررسی احتمال دوم
بررسی احتمال سوم
بررسی دلیل اول: تبادر
دیدگاه مرحوم محقق خوئی