کتاب البیع بر اساس تحریر الوسیله 3 ، جلسه 115
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
طریق برای وجوب «تخلیه وجودی»
اجتهاد و تقلید ، جلسه 52
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
دليل سوم بر حجيت بينه در باب اجتهاد: روايات
1- روايت مَسْعَدَة بْنِ صَدَقَة
اشکال سندي و دو راه براي توثيق مَسْعَدَة بْنِ صَدَقَة
اشکالات دلالي بر اين روايت
اشكال اول: ناسازگاري قاعده با امثله زده شده در روايت
اشكال دوم: استعمال بينه در معناي لغويش
استصحاب ، جلسه 14
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
مرحوم شیخ انصاری(اعلی الله مقامه الشریف) قائلاند که استصحاب در احکام عقلیّه و در احکام شرعیّهای که مستند به احکام عقلیّه است جریان ندارد و در نتیجه معتقدند که استصحاب فقط در یک قسم و آن هم در احکام شرعیّهی غیر مستند به احکام عقلی جریان دارد.
تنبیهات استصحاب: اصل مثبت ، جلسه 96
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
دیدگاه امام خمینی در رابطه با مثال اول شیخ انصاری
دیدگاه والد معظم
بررسی کلام مرحوم امام خمینی
دیدگاه امام خمینی در رابطه با مثال دوم شیخ انصاری
بحث اخلاقی
أمارات _قطع ، جلسه 32
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
تعلیقه بر فرمایش مرحوم امام که فرمودند بین قوه اختیار و اراده فرق است وکلام مرحوم آخوند و امام در قاعده «الذاتی لا یعلل»
آیات الاحکام/ حجاب ، جلسه 2
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
آیا آیه اختصاص به زنان پیامبر دارد یا شامل زنهای دیگر مؤمنین هم می شود؟
دروس بیع - بيع فضولي ، جلسه 65
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
دلیل سوم بر قاعده «من ملک»
کلام مرحوم شیخ انصاری
فرق بین قاعده «من ملک» و «ایتمان»
کلام مرحوم امام خمینی و بررسی آن
دلیل چهارم بر قاعده «من ملک»
نسبت قاعده «من ملک» و «اقرار العقلاء علی أنفسهم جائز»
امارات _قطع ، جلسه 17
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
آیا تجری از مباحث اصولیه است؟
بحث برائت ، جلسه 200
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
دوران الامر بین الوجوب و الحرمة در توصلیات مع وحدة الواقعه
فرق بين اصالة الحل با اصالة البرائة
فرق بین اصالة الحل و اصالة البرائة و استصحاب در محذورین