آیات الاحکام/ خمس ، جلسه 29
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
توجیه کار ابو بکر یا عذر بدتر از گناه توسط برخی از بزرگان اهل سنت
بحث اخلاقي: حسد و آثار آن ، جلسه 24
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
معناي «حسد» اين است كه انسان نعمتي را كه در ديگري ميبيند، زوالش را آرزو كند. خدا به كسي پسرهايي داده و به ديگري نداده، اگر ديگري يكي از خواستههاي نفسش اين باشد كه يك روزي او بچه نداشته باشد، پسر نداشته باشد، خدا به كسي علم داده و به دیگری نداده، به كسي آبرو داده و به ديگري نداده، به تعداد نعمتهاي خدا، حسادت معنا پيدا ميكند. گاهي اوقات انسان اينقدر بيچاره ميشود كه يك نعمت بسيار بسيار كم را هم نميتواند در دست ديگري ببيند.
حجيّت خبر واحد ، جلسه 77
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
بررسی جریان سیره و حجیّت خبر واحد در امور مهمّه و غیر مهمّه
قاعده الزام ، جلسه 3
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
بررسی ادله قاعده
اجتهاد و تقلید ، جلسه 22
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
دليل پنجم: روايات
مقبوله عمر ابن حنظله
نقد و بررسي روايت عمر ابن حنظله
بحث سندي
بحث دلالي و کلام محقق رشتي(ره) در کفايت استدلال به اين روايت
نقد و بررسي استدلال به اين روايت
بيع ـ مکاسب ، جلسه 23
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
ادامه بحث حکم شروط مشکوک در معاطات روی مبنای شیخ
ابداء احتمال چهارم توسط شيخ
وجه احتمال چهارم
مختار شیخ در مقام
کلام شهید اول در باب معاطات
تحلیل کلام شهید
مناقشه در کلام شهید
دروس بیع - شرايط عوضين ، جلسه 85
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
خلاصه بحث گذشته
ادامه بیان شیخ انصاری؛ مطلب چهارم
بیان یک مسأله مستحدثه
مطلب پنجم شیخ انصاری
مطلب ششم مرحوم شیخ
مطلب هفتم شیخ انصاری در مسأله
عام و خاص ، جلسه 4
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
بیان مرحوم آخوند و امام و مرحوم خوئی در لفظ کل
اصالت الاحتیاط ، جلسه 121
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
اصالت الاحتیاط؛ مقام دوم– دوران بین اقل و اکثر؛ اقل و اکثر ارتباطی در اجزاء تحلیلیه(شرایط)؛ صور مسئله در بحث تعیینی یا تخییری بودن واجب؛قسم نخست؛ صورت سوم از قسم نخست