اصالة الاحتیاط ، جلسه 13
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
مرحله سوم ـ بحث درمقام اثبات (آیا ادله امارات و اصول عملیه در مقام اثبات شامل تمام اطراف علم اجمالی میشود؟)؛ نظر شیخ انصاری؛ دومین پاسخ به استدلال شیخ انصاری؛پاسخ صاحب منتقی به سخن شیخ انصاری؛اشکال کلام صاحب منتقی؛مرحله چهارم ـ آیا ادله اصول عملیه در مقام اثبات شامل بعض معین از اطراف علم اجمالی میشود یا خیر؟
بيع ـ مکاسب ، جلسه 99
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
مروری بر جلسه گذشته
اشکال مرحوم شیخ به صاحب مقابیس
کتاب البیع ، جلسه 82
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
موارد تمسک بر لزوم
بیع فضولی ، جلسه 24
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
شاهد دوم
شاهد سوم
اشکال دوم شيخ(ره) بر دليل دوم بر کشف
اشکال سوم شيخ(ره) بر دليل دوم بر کشف
تطبيق عبارت
استصحاب ، جلسه 77
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
به نظر میرسد که بر ديدگاه محقق نايينی دو مناقشهی مهم وارد باشد. نخست این که ایشان میفرمایند مولا اگر قطعی را در موضوع اخذ کرد میتواند آن را علی وجه المنجّزیه اخذ کند و دیروز عرض کردیم نتیجهاش این است که نجاست منجّزه مانعیّت از صلاة و صحّت صلاة دارد.
امامت در قرآن ، جلسه 11
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
دومین آیه در رابطه با اثبات ولایت امیر المؤمنین علی(ع) ـ معنای اطاعت در نگاه فخر رازی ـ بررسی کلام فخر رازی ـ انواع خطاب در نگاه مرحوم امام خمینی ـ استدلال به آیه جهت خدشه به قول حسبنا کتاب الله ـ کلام آلوسی در رابطه با اطاعت ـ بیان نکته ای مهم در رابطه با آیات مربوط به اهل بیت(ع) ـ جمع بندی بحث
تنبیهات استصحاب: اصل مثبت ، جلسه 108
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
خلاصه مباحث گذشته
جمع بندی
نظر استاد
اجتهاد و تقلید ، جلسه 59
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
جاهل قاصر و جاهل مقصر غافل
نظر امام(ره) در اين بحث
نظر مرحوم سيد(ره) در اين بحث
مراد از مطابقت با فتواي مجتهد در کلمات فقهاء
علت آوردن قيد مطابقت با واقع
ادله قائلين به مطابقت با فتواي مجتهد حين الرجوع
اصالة الاحتیاط ، جلسه 104
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
اصالة الاحتیاط؛ مقام دوم ـ دوران بین اقل و اکثر؛ مبحث نخست ـ جریان برائت عقلی در بحث دوران بین اقل و اکثر ارتباطی؛اشکالات وارد شده به قائلین برائت؛ دلیل دوم قائلین احتیاط؛ تحقیق مرحوم اصفهانی