کتاب البیع بر اساس تحریر الوسیله 4 ، جلسه 68
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
توضیح تکمیلی پیرامون قاعده عدل و انصاف
جواب به راه هشتم براي اثبات ضمان کاهش ارزش پول
كتاب الحج ، جلسه 42
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
خلاصه بحث گذشته
جمعبندی بحث
دیدگاه مرحوم حکیم
دیدگاه برگزیده
بررسی وجه وجوب احتیاط در مسئله
دیدگاه والد معظَّم(قدس سره)
ارزیابی دیدگاه والد معظَّم(قدس سره)
دیدگاه برگزیده
صلاة المسافر ، جلسه 122
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
خلاصه مباحث گذشته
دیدگاه مرحوم
حکیم
در تحقق کثیر السفر
دیدگاه مرحوم خوئی
نکاتی در رابطه با فرمایشات رهبر انقلاب
مرجحات تزاحم ، جلسه 103
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
خلاصه مباحث گذشته
شواهدی دیگر بر حجیت ظن در موضوعات
بحث تفسير موضوعي پيرامون آيات معاد ، جلسه 48
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
بحث در آيات سوره مباركه آل عمران بود؛ «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتاً بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ، فَرِحِينَ بِمَا آتَاهُمْ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلاَّ خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ»
اجزاء ، جلسه 33
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
خلاصه مطالب گذشته
نظریه محقق اصفهانی(ره)
دو راه برای واجب بودن قضا به امر اول و بطلان آن
نظریه محقق نائینی(ره)
بحث تفسیر موضوعی پیرامون آیات معاد ، جلسه 3
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
بیان سه گانه طرح بحث نسبت به آیه 28 سوره بقره و آیه 11 سوره غافر
اثبات حیات برزخی از آیه شریفه«رَبَّنا أَمَتَّنَا اثْنَتَيْنِ وَ أَحْيَيْتَنَا اثْنَتَيْنِ» از دیدگاه علامه طباطبایی
دیدگاه ابن عباس در مورد آیه شریفه«رَبَّنا أَمَتَّنَا اثْنَتَيْنِ وَ أَحْيَيْتَنَا اثْنَتَيْنِ»
اشکال حضرت استاد به دیدگاه ابن عباس
موارد افتراق بین آیه شریفه «رَبَّنا أَمَتَّنَا اثْنَتَيْنِ وَ أَحْيَيْتَنَا اثْنَتَيْنِ» و آیه شریفه«كُنْتُمْ أَمْواتاً فَأَحْياكُمْ ثُمَّ يُمِيتُكُمْ ثُمَّ يُحْيِيكُمْ»
استدلال قوم، بر نفی عذاب قبر به استناد آیه شریفه«وَ كُنْتُمْ أَمْواتاً فَأَحْياكُمْ ثُمَّ يُمِيتُكُمْ ثُمَّ يُحْيِيكُمْ ثُمَّ إِلَيْهِ تُرْجَعُون»
تمسک به اطلاق مقامی از دیدگاه حضرت استاد برای نفی حیات برزخی از آیه شریفه« وَ كُنْتُمْ أَمْواتاً فَأَحْياكُمْ ثُمَّ يُمِيتُكُمْ ثُمَّ يُحْيِيكُمْ ثُمَّ إِلَيْهِ تُرْجَعُون»[7]
کلام فخر رازی در اثبات حیات برزخ از آیه شریفه«كُنْتُمْ أَمْواتاً فَأَحْياكُمْ ثُمَّ يُمِيتُكُمْ ثُمَّ يُحْيِيكُمْ ثُمَّ إِلَيْهِ تُرْجَعُون»
نقد حضرت استاد به کلام فخر رازی
تنبیهات استصحاب: اصالة تأخّر الحادث ، جلسه 46
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
اشکال اثباتی مرحوم خویی به مرحوم نائینی
توضیح کلام مرحوم نائینی در فوائد
رد برداشت مرحوم خویی از کلام مرحوم نائینی توسط استاد
توضیح فروعات مطرح شدن توسط مرحوم نائینی
رد کلام مرحوم خویی
اشکال مرحوم صاحب منتقی به مرحوم نائینی
جمع بندی بحث
تعادل و تراجيح ، جلسه 12
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
متن روایت علی بن مهزیار
دیدگاه مرحوم امام
دیدگاه مرحوم خوئی
دیدگاه مرحوم شهید صدر
بررسی دلالت روایت علی بن مهزیار
روایت پنجم: مرفوعه زرارة