تعادل و تراجيح ، جلسه 89
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
خلاصه مباحث گذشته
کلام مرحوم نائینی در اجودالتقریرات
اشکال و جواب دوم
کتاب الحج ، جلسه 36
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
خلاصه بحث گذشته
دیدگاه محقق نراقی(قدسسره)
روایت ابیالربیع شامی
بررسی دلالت روایت
بررسی وثاقت ابیالربیع شامی
دیدگاه برگزیده درباره وثاقت ابیالربیع
علوّ مضمون روایت دالّ بر وثاقت راوی
تعادل و تراجيح ، جلسه 104
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
حدیث اخلاقی هفته به مناسبت ولادت ولی الله الاعظم امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف
کتاب الحج (بحث استطاعت) ، جلسه 74
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
خلاصه بحث گذشته
دیدگاه صاحب حدائق(قدس سره)
ارزیابی دیدگاه صاحب حدائق(قدس سره)
جمعبندی و بیان دیدگاه برگزیده
اقوال در مسئله
مقدمه اصول ، جلسه 6
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
بازگشت به بیان کلام مرحوم آخوند (رحمه الله)
کلام مرحوم اصفهانی (رحمه الله)
بررسی کلام مرحوم اصفهانی (رحمه الله)
ارتباط خبر واحد و سنت محکیه
بررسی کلام مرحوم آخوند (رحمه الله)
قول چهارم (مختار مرحوم بروجردی رحمه الله)
بررسی قول چهارم (مختار مرحوم بروجردی رحمه الله)
مرجحات تزاحم ، جلسه 58
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
تفاوت مبنا بین مرحوم شیخ، آخوند و نائینی
مختار حضرت استاد
تعادل و تراجيح ، جلسه 50
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
خلاصه مباحث گذشته
دیدگاه مرحوم آخوند و سید مجدد در نقد دیدگاه مرحوم شیخ
بررسی لزوم یا عدم لزوم تقلید حتی در صورت خطای مجتهد
بازگشت به بیان مرحوم آخوند
تعادل و تراجيح ، جلسه 52
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
حدیث اخلاقی هفته: ادامه خطبه 223 نهج البلاغة
بررسی دلیل سوم قائلین به لزوم تبعیت مقلد از مجتهد
کتاب الحج ، جلسه 48
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
خلاصه بحث گذشته
دیدگاه مرحوم شاهرودی
ارزیابی دیدگاه مرحوم شاهرودی
فرض دوم: رجوع باذل بعد از احرام
بررسی حکم تکلیفی در فرض دوم
ادله جواز رجوع باذل
دلیل نائینی(قدسسره) بر عدم جواز رجوع؛ تنظیر ما نحن فیه به نماز
ارزیابی دلیل مرحوم نائینی؛ بطلان مقیسعلیه