دروس بیع - شرائط متعاقدین ، جلسه 48
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
در بحث روز چهارشنبه عرض کردیم در این روایت بزنطی که امام صادق(ع) بعد از اینکه سائل سؤال میکند «فی الرجل یستکره علی الحلف بالطلاق و العتاب و صدقة ما یملک أیلزمه ذلک» امام در جواب میفرمایند «لا» بعد میفرمایند «قال رسول الله(ص) رفع عن أمتی تسعة یا ستة» که مختلف است...
دروس بیع - بيع فضولي ، جلسه 73
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
خلاصه بحث گذشته
اشکال محقق اصفهانی بر مرحوم سید
تفاوت دیدگاه مرحوم سید و محقق اصفهانی
ارزیابی اشکال محقق اصفهانی
اشکال محقق اصفهانی بر مطلب دوم مرحوم سید
مکاسب/ خیارات ، جلسه 20
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
فایل این درس موجود نمی باشد
آیات الاحکام/ خمس ، جلسه 16
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
آیه 117 سوره بقره ظهور در وجوب خمس دارد
بحث ظن ، جلسه 30
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
اصالة الاحتیاط منشا عقاب و یک اشکال و جواب از مرحوم نائینی
دروس بیع ، جلسه 112
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
آيا معاملات صبي در اشياء حقيره و يسيره صحيح است يا خير؟ عرض كرديم به چهار دليل بر صحت آن استدلال شده، دليل اول كه بحث قاعده لاحرج بود بحثش گذشت، ما به این نتيجه رسيديم كه به لاحرج ميتوانيم در ما نحن فيه استدلال كنيم.
دلیل دوم قائلین صحت معاملات صبی در اشیاء یسیره
مکاسب/ خیارات ، جلسه 34
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
چهار موید برای إحتمال چهارم در عبارت «فذلک رضا منه»
1- موید اول: اقربیت به ظهور لفظ رضا
2- مؤید دوم
3- مؤید سوم
4- مؤید چهارم
وجه تعین احتمال سوم
بحث اخلاقی هفته
نظر مشهور نسب به لاتعاد ، جلسه 3
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
خلاصه درس گذشته
وجوه انصراف
پرسش...
پاسخ استاد
پرسش...
پاسخ استاد
سوال
پاسخ
خلاصه وجه دوم انصراف
وجه سوم براي انصراف
نقد وجه سوم
وجه چهارم انصراف
تنبیهات استصحاب ، جلسه 65
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
بررسی دو فرع در کلام مرحوم خویی
فرع اول
تامل استاد بر فرمایش محقق خویی
فرع دوم در کلام محقق خویی
تفکیک بین استصحاب فرد مردد و استصحاب کلی