کتاب الحج ، جلسه 43

lessonsSpliter

خلاصه بحث گذشته
بررسی معنای «فینا اُنزلت» در روایت ابن کثیر
دیدگاه برگزیده درباره روایت
روایت عبد العظیم الحسنی در عدد کبائر
روایت فضل بن شاذان از امام رضا(عليه السلام)
روایت پیامبر(صلي الله عليه وآله) درباره کبائر
روایت اعمش از امام صادق(عليه السلام)
روایت محمد بن مسلم از امام صادق(عليه السلام)

کتاب الحج ، جلسه 82

lessonsSpliter

خلاصه بحث گذشته
توضیح بیشتر مسئله
دیدگاه برگزیده
ارزیابی دیدگاه محقق خویی(قدس سره)
نکاتی مهمّ پیرامون مسائل روز

تعادل و تراجيح ، جلسه 21

lessonsSpliter

خلاصه مباحث گذشته
روایت دوم: روایت نوادر کافی

کتاب البیع بر اساس تحریر الوسیله 4 ، جلسه 51

lessonsSpliter

راه چهارم برای اثبات ضمان کاهش ارزش پول[1]

کتاب الحج ، جلسه 42

lessonsSpliter

خلاصه بحث گذشته
ائمه(عليهم السلام) تنها بیان‌گر ضابطه و تعداد کبائر
توسعه در کبائر در کلمات معصومین(عليهم السلام)
ادامه روایات تعداد کبائر؛ روایت سوم
روایت چهارم: روایت محمد بن مسلم
روایت پنجم: روایت شیخ صدوق(قدس سرّه)
راه‌های جمع میان روایات
روایت ششم: موثقه مسعده بن صدقه
روایت هفتم: روایت ابی الصامت
سایر روایات تعداد کبائر

بحث تفسير موضوعي پيرامون آيات معاد ، جلسه 3

lessonsSpliter

احتمالات موجود در متعلّق «فی غفلة معرضون»
متعلّق «فی غفلة» حساب
اجتماع واژه گان غفلت با اعراض در آیه شریفه ملازم با جمع بین متنافیین

تعادل و تراجيح ، جلسه 83

lessonsSpliter

ادامه بررسی روایت اول از اخبار ترجیح: مقبوله عمر بن حنظله
بررسی مفهوم طاغوت (دیدگاه مرحوم طبرسی)
بررسی مفهوم طاغوت (دیدگاه مرحوم علامه طباطبائی)
معنای آیه با توجه به آیه قبل
شرط اجتهاد در قضاوت
بازگشت به بیان دیدگاه مرحوم علامه طباطبائی

صلاة‌ المسافر ، جلسه 120

lessonsSpliter

خلاصه مباحث گذشته
ادامه بیان دیدگاه صاحب جواهر
نکاتی در رابطه با سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران

کتاب البیع بر اساس تحریر الوسیله 4 ، جلسه 47

lessonsSpliter

نكته‌اي را كه مي‌خواهيم امروز اضافه كنيم این است كه اگر اين استدلال كننده بخواهد بگويد، مي‌گوئيم در آنجايي كه اختلاف وجود ندارد يا اختلاف كم است، ماليّت چه حيثيتي دارد؟ و در آنجايي كه اختلاف زياد است ماليّت چه حيثيتي دارد؟ اگر در آنجايي كه اختلاف كم است بگوئيم حيثيت ماليّت حيثيت تعليلي است و در آن جايي كه اختلاف زياد است حيثيت ماليّت حيثيت تقييدي است.

(صفحه 515 از 721)