کفایة الاصول ، جلسه 41
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
حالا كه استطرادا در مورد افعال مطالبى را بيان كرديم براى اينكه اين استطراد شمول پيدا كند مختصرى هم راجع به اسم و حرف صحبت مىكنيم. البته قدرى از اين مطالب، تكرار همان مباحث در معانى حرفيه است ولى بعضى از مطالبى كه فوائدى هم در آنها هست در اينجا عنوان شده است
صحیح و اعم ، جلسه 75
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
خلاصه مباحث گذشته
ادامه بیان کلام مرحوم محقق خوئی
بررسی کلام مرحوم محقق خوئی
ادامه بیان کلام مرحوم محقق خوئی
طریقه سوم (وضع اعلام شخصی)
کلام مرحوم صاحب منتقی الاصول و بررسی آن
کتاب الحج ، جلسه 19
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
خلاصه بحث گذشته
استدلال مرحوم شاهرودی بر تفصیل محقق نائینی
ارزیابی
استدلال محقق خویی بر تفصیل مرحوم نائینی
دیدگاه فقیهان در مسئله
نکته اجتهادی
چند نکته در کلمات مرحوم شاهرودی
نکته اولنکته دوم
نکته سوم
حقوق مختص به مخلوقین
کتاب الحج ، جلسه 11
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
خلاصه بحث گذشته
اشکال دوم بر محقق خویی(قده)
قسمت اول اشکال
پاسخ از قسمت اول اشکال
قسمت دوم اشکال
پاسخ از قسمت دوم اشکال
جمعبندی
دیدگاه مرحوم حکیم
صحیح و اعم ، جلسه 32
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
امر سوم: تنقیح محل نزاع
اقوال در مسئله
دلیل قول اول
بررسی دلیل قول اول
دلیل قول دوم
کتاب الحج ، جلسه 54
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
خلاصه بحث گذشته
ارزیابی دیدگاه صاحب بلغة الفقیه
اشکال اول
اشکال دوم
بررسی چرایی عدم ذکر عنوان «ضروری» و «تکذیب النبی(ص)»
قاعده سلطنت بر اعضاء ، جلسه 13
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
خلاصه بحث گذشته
عدم تمسّک فقها به «لاحرج» در محرّمات
ارزیابی عدم تمسّک فقها
ارزیابی استدلال به روایت
تمسّک فقها به لاحرج در محرّمات
کفایة الاصول ، جلسه 88
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
امّا بحث در جهت اثبات
مقام دوم: إجزاء در أمر ظاهرى
صلاة المسافر ، جلسه 188
![lessonsSpliter](/newAssets/images/lessionSectionSpliter.png)
خلاصه مباحث گذشته
توضیحی درباره «اصول متلقاة»
توضیحی درباره «اجماع»
دلیل سوم: روایات
بررسی دو جهت در روایات مذکور
بررسی جهت اول
بررسی جهت دوم